Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

31 Mart 2009 Salı

BAHAR VE MEYDAN ŞERBETİ

bademler açamaya başladı.
Bu hafta her zamanki gibi köydeydim. babam arılarına meydan şerbeti vermeye başladı. kendisi diyor ki: ben arıları öyle çiçekler açmadan kurcalamam. nezaman burada erik çiçekleri açtı o zaman şurupları arıların içine veririm diyor.
ben kendisine dedim ki sen şerbeti meydana koyarak zengine çok fakire az veriyorsun.
babamda buralarda çiçekler açmadan şerbet verirsen yağmaya sebeb olursun dedi. ben babadan arıcıysam kendiside deden arıcı olduğu için haddimi bilip sustum.
sümbüller açtı
adlarını nbilmediğim küçük çiçeklerde
babamın arılıkları daha önce eski foğrafları yayınlanmıştı.



şerbet yiyen arılar


meydandaki şerbetlik içinde arılar boğulmaması için çam yaprakları ve arıların rahat havalana bilmesi için ardıç kabukları konulmuş.

3 yorum:

  1. Babanıza bizden selam ve hürmetlerimizi iletiniz.

    Ama o şekilde besleme yapmanın binlerce zararı var.

    Yapılan işlem kesinlikle yanlış.

    YanıtlaSil
  2. Abdullah Hocam sizin köyde böyle meydan ziyafeti sadece arılara mı? Biz de gelsek babanız bu gibi açık büfe ziyafet verir mi?
    Cevabınız evetse haftaya köydeyiz.

    YanıtlaSil
  3. Sayın Gürdal:
    Meydan şerbetinde arılar kovan gücüne göre şerbet taşılar ama:
    1 - çok kolay yağmaya alışırlar.
    2 - şerbet kabında arılar üst üste çıktıkları için şerbetli ayaklarınla diğer arıların sırtına basarak tüylerinin yapışmasına ve dökülmesine neden olur.
    arılar yaşlanmış görüntüsünü alır.
    bu arılar tüysüz olduklarından güneşten daha çok etkilenir ve kısa ömürlü olurlar.

    Saygılar.

    YanıtlaSil